vecka 26

163113-23Jaha då va men i vecka 26 tiden går inte fort men de behövs inte för jag vill ju hämskt gärna flytta innan bäbben kommer... Mår prima för överigt!

Ja nu ska ni får höra jag och syster och systers pojkvän drog i väg på en lill semester neråt i landet i måndags de va skit kul vi åkte till astrid Lindgrens all byar... Ok stannade för kvällen i ett parkerings hus i malmö där vi sov hahha inte så skönt att sova i bil varken gravid eller inte vill jag lova med två hundar hihih men kul... erik har ju en tjej kompis som flyttat ner till malmö så tanken var väl att vi skulle hälsa på henne mne de vart så sent så... jaja sen vart de morgon och vi åkte till affären för att handla lite frulle rastade hundarna åt frukost sen drog vi oss vidare vi tänkte vi kan väl ta oss över till danmark när vi ändå är här... ja så vi åkte i genom tullen betalade 300kr och körde över den extremt långa bron... hitta ingenstans i danmark helt borta inga skyltar ingenting. vi tänkte åka och kolla till kristiania, där var de väl inte som man tänkt sig heller. men men de va intressant att se... sen tänkte vi att vi skulle kolla hur tivolit såg ut men de va stängt sen tog de en bra stund för oss att ta oss tillbaka nu kommer de roliga... vi blir stoppade i tullen och får åka in i deras garage och packa upp allt vi har bli visiterade jag trode först att dom skulle gräva i stjärten oxå eftersom dom drog på dig handsakar men de blev inget sådant i alla fall. tydligen så måste man ha hund passet med sig fast dom är chipade och så långt tänkte ju inte vi, vi skulle ju bara över ett par timmar och kolla läget men dom trodde att vi hade köpt hundarna i danmark och att de hade sjukdommar dels rabies så vi fick inte komma in i sverige vi va tvungna att åka tillbaka till danmark och fixa en avmaskning hos veterinären och sen så va robban tvungen att fax en massa papper till jordbruksverket som sedan skulle fatta ett beslut sen va vi tvungna att efter vererinärs besöket skynda oss tillbaka till tullen och faxa in kvitton och redogörelse va vi gjort i danmark. Vi åkte in i danmark 9.17 på morgonen kom tillbaka fösta gången 13.38 och efter ha fixat allt så va vi tillbaka i sverige kl 19.13 de va bara rent flyt att de gick så fort vi hade kunnat bli kvar i två veckor typ. men i alla fall när vi kom tillbaka till tullen för att faxa papper säger han som står i luckan att de där papprena va de ända han beövde och säger typ att allt arbeta vi lkagt ner va för jöves men de va ju inte så han sa.. men de känndes så både jag och sanna är bara glada för att vi fick ta hem våra hjärtan till sverige igen... men ett beslut ska fattas finns risk för att dom får sitta i karantän (hundfängelse) i fyra mån fast här hemma i sverige... efter de ville jag och sanna bara äta sen åka hem men erik vill hälsa på sin kompis så vi gjorde de... sen åkte vi hemmåt vid halv elva eller något va hemma i morse kl 05.20 skit trött håller presic på att somna så ringer robbans kl han ska till jobbet... jaja nu fick jag kramas me min saknade man och sen sova ut.... jaja de va den bästa värsta resa jag vart med om just för att vi fick ta med oss hundarna hem till slut... =)....

Nu ska jag lägga mig på sofflocket och vila mig...
Kramar från Rocker, mig och pyret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback