Förlossningen!

Allt började den 3 december när jag började få förverkar så jag badade varmt och de avtog. Var till barnmorskan dagen där på och hade fortfarande verkar och hon sa att om jag la mig i badet och de avtog så skulle ingen bäbis komma men hon trodde att jag skulle ha bäbis innan helgen va slut så hon tog en telefontid till mig på fredag förmiddag för att kolla hur de gick... Hon ringde som bestämt och ingen bäbis hade kommit men förverkarna kom och gick... På natten mellan fredag och lördag fick jag vinter kräcksjukan och spenderade större delen av lördagen på toaletten när jag började bli lite så spelade vi lite kort jag och robert då låg jamie och sov kl var väl runt 20.00 verkarna hade av  tagit lite, så helt plötsligt från ingenstans så sa de plopp och vattnet hade gått så jag ringde til förlossningen och sa att vi kommer in när vår barnvakt kommit ringde till roberts mamma som ännu inte gått och lagt sig som tur va. Hon satt sig i bilen och körde in till stan vilket tar ca 20 minuter. När hon väl hade kommit så åkte jag och robert till förlossningen för att där möta upp min syster som skulle vara med på förlossningen hon hade lite problem med att hitta parkering så vi fick vänta ett tag.Kl var nu ca 20.45 Väl inte satte dom ekg för att kolla hur verkarna låg till och barnet mådde men de va inga problem och jag var öppen 4 cm jag gav order till robert att fixa med nyponsoppa eftersom jag inte atit något var jag helt slut och vist inte hur detta skulle sluta. Hade ju i igen ork i kroppen la mig ner på brittsen och blev liggande resten av tiden som sakt jag hade ingen ork. Verkarana vart starkare och starkare och de blev skift byte vid tio och jag fick den barnmorka jag ville ha henne hade jag fram till halv tolv då hon blev uppehållen i ett annat rum sur jag blev jag fick då i stället en nykläck barnmorska som var helt dum i huvet så missnöjd med hennes sett att behandla en pasient hon hette loardes eller något sådant. Varje gång hon kom in i rummet för att kolla hur mycket jag var öppen och så, så försökte hon pracka på mig antingen rygg märgs bedövning eller lustgast fast de stod klart och tydligt i mina papper att jag inte ville ha någon bedövning. Vid kvart i tolv var jag öppen 9cm hade bara en liten bit till. Jag kände att jag vill kryst strax där efter men de tyckte inte loardes att jag skulle hon tyckte eftersom de var en bit kvar så skulle jag andas igenom nästa verk jag känner ju min kropp och jag ville krysta men jag lyssna på henne eftersom de är hon som är utbildad och jag vill ju inte spricka. Strax där efter så skönker hjärt ljudet på barnet och jag måste lägga mig åt vänster och sen åt höger och sen i gyn ställning allt går väldigt fort hinner inte med och tänka till siste skriker hon nästan vi måste få in en läkare de är något fel och jag fattar ingenting de blev nästan svart för mig. så kommer de in en massa folk en som undersöker mig och säger detta är inga problem de är ju bara att kryst och äntligen tänker jag och två kryst så kommer lilla travis ut och strax där efter moderkakan..

Travis Hart Staff

kl var 01.31 den 7 december

46 cm kort

2734 g lätt

och helt perfekt

 

anledningen til att pulsen på travis sjunk fick jag vet nu efteråt hos min barnmrska och de va för att jag inte krystade när jag kände att jag skulle ha gjort de, för då fick han ligga kvar i start läge och de tog längre tid till nästa kryst verk.

fan för loardes! men som tur va gick allt bra.

efter en stund när travis hade kommit åkte robert hem och la sig och syster blev kvar och fickade på guldbrika med mig och satt upp den blånålen=) Tack syster för att du stannade kvar en stund med mig. sen eftersom jag skulle åka hem så tidigt dagen efter så fick jag ligga kvar på förlossningen i deras större rum och mycket sömn jag fick den natten inte bara för att de skreks en hel del i de olika rummen utan för att jag vill ju bara kolla på underverket. på för middagen på söndagen kom robert och den nyblivne storebror och hämtade oss och vi köpte med oss mc donals till lunch för att fira lite de va mysigt första lunchen vi va fem i familjen=)

 

Nu är den nerskriven hoppas de har varit intressant.

nu ska jag sova god natt. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback